Çarşamba, Kasım 12, 2008

namus? baskın? kontrol?

Kız yurdunda namus baskını

09/11/2008

Beşiktaş'taki bir kız yurdunda kalan öğrenciler kimliği bilinmeyen bir ihbarcı yüzünden sürekli sorgulanıyor

İstanbul Beşiktaş’taki özel bir kız yurdu aylardır Valilik ve Emniyet’e asılsız ihbarlarda bulunan kişinin kâbusunu yaşıyor. Akşam gazetesinden Eren Demir'in haberine göre utandıran olay şöyle gelişti: Kimliği belirsiz ihbarcı Valiliğe “Bu yurttaki kızlar hep hamile, yurda giren çıkan hiç belli değil, sarhoş olup sokakta naralar atıyorlar” şeklinde mail attı. Aynı ihbar defalarca 155 hattına da yapıldı.

Art arda gelen ihbarlar üzerine Valilik, Milli Eğitim’i harekete geçirdi. Polis de yurt hakkında inceleme başlattı. Önceki gün yurda önce bir ahlak polisi daha sonra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden bir görevli gelip iddiaları yerinde inceledi. Milli Eğitim görevlisi, rasgele seçilen 30 kız öğrenciye iddiaları sorup, ifadelerini aldı. Kızlara şu sorular yöneltildi:
1-Yurttaki kızlar hamile mi?
2- Öğrenciler içip içip sokaklarda naralar atıyor mu?
3- Yurda erkekler girip çıkıyor mu?
Üniversite öğrencisi kızlar sorular karşısında büyük şaşkınlık yaşayıp ifade dilekçelerini doldurdu.

ERKEK BİLE YAKLAŞMAZ
İfadesi alınan öğrenciler şunları söyledi: Kaldığımız yurt çok düzgün bir yer. Öyle olmasa ailemiz kalmamıza izin vermez. Akşam saat 23.00’ten sonra içeri girmek, yurtta içki içmek, yurda sarhoş gelmek yasaktır. En ufak geç kalma durumu aileye bildirilir. Bırakın erkek girmesini, yurdun önüne bile erkek arkadaşlarımız yaklaştırılmaz. Bu iddiaların bize sorulması bile çok mantıksız.

BİRİ UĞRAŞIYOR
Yaşanan olaylar en çok yurt sahibi Mehmet Yorgancılar’ı üzdü.
Telefonla ulaştığımız Yorgancılar önce konuşmak istemedi, ardından ağzından şu isyan dolu sözler döküldü: “Biri bizimle uğraşıyor. Bu yapılan üçüncü ihbar. Kaymakamlığa, Emniyet’e gittim. Dedim ki ‘Yurdumu araştırın, asılsız iddiaların sahibini lütfen bulun. Onunla yasa önünde hesaplaşmak istiyorum.’ Milli Eğitim ve polis de haklı olarak ihbarı soruşturuyor”

BEN DE BİR KIZ BABASIYIM
Kendİsİnİn de üniversite öğrencisi bir kızı olduğunu belirten yurt sahibi Mehmet Yorgancılar şunları söyledi: Yurdu kızımız üniversiteyi kazanıp İstanbul’a geldiğimiz için açtık. Yurtta kalan tüm kızlar bizim çocuğumuz. Yurt kayıtlarında kurallarımızı belirten dilekçe imzalatırız. Çünkü bu çocuklar velilerin bize emaneti. Biz onları gözümüzden sakınırken biri saçma sapan iddialar ortaya atıyor. Sanıyorum, Milli Eğitim görevlisi ve polis de bu iddialar karşısında şaşkın. Ama görevlerini yapıyorlar. Bırakın yurda erkek girmesini, beni ziyarete gelen arkadaşlarımı bile yurda almam. Kendi kızım bile yurda geldiği zaman onu öpmüyorum. O derece hassasız.

BAKANLIKTAN TEŞEKKÜR
Milletvekilleri ve müsteşar çocuklarının da güvenli olduğu için yurtlarını tercih ettiği belirten yurt sahibi sözlerini şöyle tamamladı: Yaşanan bu olay beni resmen paranoyak yaptı. Aklım mantığım böyle bir şeyi almıyor. Yetkililerden tek isteğim bu asılsız iddiaları ortaya atan kişiyi bulmaları. Milli Eğitim soruşturması sonucu olayın savcılığa yansımayacağını düşünüyorum.

VELİLER OLDUKÇA MEMNUN

Asılsız ihbarlara maruz kalan yurttan ise şimdi ve daha önce çocukları kalan aileler oldukça memnun. Çocukları eğitim için şehir dışından İstanbul’a gelen aileler, bir karı koca tarafından işletilen yurdu, aile ortamı nedeniyle tercih ediyor. Yurt kuralları titizlikle uygulanıyor.
Disiplinsiz hareketlerde bulunan öğrencinin çıkışı hemen veriliyor. Geç gelen veya bir arkadaşında kalmak isteyen öğrencinin durumu ise anında velisine duyuruluyor.

ATA ÖZER: BASKIN FALAN YOK
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, "Beşiktaş’ta bir kız öğrenci yurduna ilçe milli eğitim müdürlüğü görevlilerince
teftiş amacıyla gece baskın yapıldığı" iddiasına ilişkin "Orada, ilçe milli eğitim müdürlüğü görevini yapmıştır" dedi.
AA muhabirinin, bir gazetede yer alan iddiaya ilişkin sorularını cevaplandıran Özer, "söz konusu haberin tamamen saptırma olduğunu" söyledi. Teftişin tam olarak saat kaçta gerçekleştiğini bilmediğini, bu konuda Beşiktaş Kaymakamlığı’ndan rapor istediğini belirten Özer, şöyle devam etti: "Vatandaş kaymakamlığa dilekçe veriyor, şikayette bulunuyor. Dilekçede, o sorulara ait ifadeler de var. Kaymakamlığın görevlendirmesi üzerine de teftiş yapılıyor. Orada, ilçe milli eğitim müdürlüğü görevini yapmıştır. Kaldı ki bu milli eğitime değil, Beşiktaş Kaymakamlığı’na verilen bir dilekçe. Dilekçede belirtilen soruları sormak mecburiyetindedir. Kurum temiz çıkmıştır. Uzaktan yakından dilekçedeki iddialarla alakası yok. İftira edilmiş görünüyor. Milli eğitim görevlileri, teftişe mesai saatleri içinde gider. Yetkililer akşam yurttaysa gider bu sorular sorulur. Gündüz bulunamayan, sadece yatmaya
gelen kişilerin ifadesi de gidilir alınır. Öyle baskın maskın yok. Başlık çok çirkin." Ata Özer, konuyla ilgili bilgi aldıktan sonra yarın yazılı açıklama yapacağını sözlerine ekledi.

(Radikal)

Hiç yorum yok: