Çarşamba, Kasım 19, 2008

güzel (a.)

*buraya o gözlerimi öfkeden ve acıdan dolduran haberleri özellikle koymadığımı bilesin. sen zaten burayı bulup, okumazsın diye yazıyorum ben. sen unutmak isterken tekrar daha büyük acılarla ve kabuslarla uyanma güzel uykundan diye... onların yaptıklarından utanarak yazıyorum ben...



(a.)
bir gazeteci olarak, bir kadın olarak, birçok kadın gibi kötü anılara sahip biri olarak ama bunların hiçbirinin önemi olmadan, bir insan olarak nasıl öfke dolu olduğumu, nasıl içimin acıdığını, ona nasıl sarılmak, o güzel, gür, kıvırcık saçlarını okşamak istediğimi anlatamam.

hiçbir ahlaki kurala sığmayacak bir iğrençliğin kurbanı olmuş, ardından bunun çok daha ahlaksızcasıyla yüzleşmek zorunda kalmış güzel (a.), şimdi unutmasına izin verilmeden yaşamaya mecbur bırakılıyor. insanların her yerde acımasızca "evet (a.), bize o acı olayı anlatır mısın?" diyeceği yeni bir yola giriyor. üstelik bu insanların hepsi onun haklarını korumak, sesini duyurmak istediklerini tekrarlayıp dururken yaralarını kanırtmaya devam edecek ve eminim o da bunların hepsini biliyor.

etik ne ki? kural koymak ne? tüm bunları bilmek, bir insanın arkasında durup onu bile isteye suçsuzken savunma yapmak zorunda bırakmak ne?

insansınız değil mi? gazetecisiniz ve yazmak zorundasınız değil mi? ona ulaşmak ve yaşadıklarını yüzlerce kez anlattırmak zorundasınız değil mi? siz hiçbir şey değilsiniz aslında. siz bahsi geçen 17 yaşındaki ruh hastası kadar tecavüzcüsünüz sadece. içindeki açlığın beynine hükmetmesine göz yuman leş kargalarısınız. mesleğimden, içinde yaşadığım toplumdan, hepinizden utanıyorum. bir tek akasya var, bir tek canı yanan ve sizin ısrarla sömürdüğünüz insanlar var, bir tek sizin çirkinliğinizi görebilen gözler var... bundan başkaca bir şey yok ve ben hakikaten utanıyorum...

güzel (a.)... yoluna dökecekleri dikenlerin üstünden güzel gözleri ışıldayarak, hoplaya zıplaya geçebilecek güçteki (a.)...tek başına yüklendiği en büyük sırrıyla , cesaretiyle, güçsüz olduğuna inandığı zamanlardaki gücüyle çok güzel (a.)... üzerlerine basacak ve geçecek, bunun altından kalkınca hepsini yıkıp geçecek (a.)... varlığın * kendine armağan olsun...

Hiç yorum yok: